czwartek, 26 stycznia 2017

self confidence

Nie pamiętam dni kiedy strach i nieśmiałość były dla mnie przeszkodą, zawsze byłam osobą "przebojową", pełną energii i dość pewną siebie. Wynikało to z moich dobrych wyników w nauce, żywych relacjach ze znajomymi i więzi, która łączy mnie z rodzicami. Niestety, świat dąży do homeostazy więc aby wyrównać ten poziom są również osoby których pewność siebie jest zupełnie zerowa. Zawsze ciężko było mi zrozumieć to jak można mieć jakiekolwiek bariery przed zapytaniem osoby na ulicy o drogę lub pracownika sklepu gdzie leży dany produkt. Wielokrotnie miałam wśród znajomych osoby, które prezentowały ten drugi sposób bycia, nie przeszkadzało mi to, wręcz przeciwnie, odpowiadało mi to, że jestem im potrzebna i w większości sytuacji jestem w stanie wyciągnąć ich z niewygodniej opresji.






Uważam, że poczucie własnej wartości kreuje się już w najmłodszych latach naszego życia. Wiele czynników wpływa na to, czy jesteśmy osobami pewnymi siebie i utwierdzonymi, że nasze poczucie własnej wartości jest bardzo wysokie czy też jest zupełnie inaczej i najchętniej nie wyłanialibyśmy się z zacisza własnego domu. Relacje, szkoła, zainteresowania, kontakty, są to bez wątpienia rzeczy które możemy zaliczyć to jednych z najważniejszych w życiu każdego człowieka, co znaczy również, że odgrywają ważną rolę również w odnajdywaniu własnej osoby. Zapraszam do rozwinięcia.








Pewność siebie nigdy nie powinna być wyznacznikiem lepszości oraz zarozumiałości. To że ktoś jest pewny siebie, to wcale nie oznacza, że musi być osobą chamską lub arogancką, choć często trafiam na takie spostrzeżenia. Presja otoczenia, ludzie z którymi przystajemy oraz ogólne stereotypy sprawiają, że trudniej jest wyrazić siebie w ten sposób jaki totalnie nam odpowiada. Chęć przypodobania się innym i próba wpasowania się w ogólne rangi jest bardzo silna, więc ludzie "zakładają maski" i nie potrafią okazać swojego prawdziwego oblicza. 


               Co zrobić aby nabrać pewności siebie?
Zaryzykuj, pokaż się takim jakim chcesz aby inni cie postrzegali, wyjdź na dwór i krzyknij najgłośniej jak potrafisz ulubione słowo, słuchaj godzinami muzyki, która sprawia, że czujesz się lepszym człowiekiem, przeczytaj prasę, zacznij spełniać swoje pasje, śpiewaj w domu nawet wtedy gdy są w nim inni domownicy, obejrzyj motywujące filmiki, rozmawiaj sam ze sobą wcielając się w rolę ulubionego aktora, przeprowadź z nim wywiad, postaw się, opowiedz kawał w towarzystwie, polej się sokiem, a później śmiej się z tego najgłośniej jak potrafisz, rysuj, nawet jeśli kompletnie nie umiesz, przeczytaj książkę którą zawsze okładałeś na później, zacznij żyć tak, jak wydaje ci się najkorzystniej. Żyj z całych sił i nigdy nie zapominaj jak wiele jesteś wart.




Do posta dołączam zdjęcia, które robione były jakiś czas temu przez moją przyjaciółkę, pomyślałam, że taki post dobrze dopełnić całkiem fajnymi fotkami. Przypominam o nowej zakładce "wasze pomysły" na której możecie wyrażać własne spostrzeżenia na temat prezentowanych postów oraz podsuwać pomysły na kolejne notki.

INFORMACJA Bardzo przepraszam za ostatni brak postów na blogu. Ze względu na to, że mam teraz ferie byłam wraz z mamą na wyjeździe. Niedługo pojawią się posty na ten temat.
Udostępnij ten wpis

16 komentarzy :

  1. Niestety trudno jest czasem nabrać pewności siebie. Ponieważ świat dookoła nas jest straszny. Jednak bardzo fajnie napisałaś ten post. Śliczne zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe super zdjęcia! Kapelusz w połączeniu z resztą jest rewelacyjny! Masz mega włosy, a piszesz genialnie ;) Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne włosy kochana! wygląd bloga rewelacja! :)

    jeżeli masz ochotę na wspólną obserwację to zacznij i daj znać u mnie abym mogła się odwdzięczyć. ♥
    MÓJ BLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. poczucie wlasnej wartosci to jedna z najwazniejszych cech charakteru...no bo kto ma nas docenic jesli sami nie bedziemy sie cenic?
    wpadnij do mnie mam nadzieje ze rowniez ci sie spodoba:
    https://brbadventures.wordpress.com/2017/01/26/diversity/
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem czymś pomiędzy tymi dwoma rodzajami. Czasami lubię być przebojowa a czasami wolę się nie odzywać .
    Zapraszam do mnie: bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam K. :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny wpis:) aby zyskać pewność trzeba pokazać się takim jakim jesteśmy, nie takim jakim inni chcą abyśmy byli:) Śliczna jesteś:) obserwuję:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowna sesja w plenerze tylko pozazdroscic
    thecloudybrunette.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny post! pewność siebie to chyba jedna z najważniejszych cech w tych czasach, bo ludzie pędzą przez życie na wariata i tylko silna osobowość może coś w życiu osiągnąć! obserwuj i pozdrawiam, zapraszam do siebie :)
    tysiatestuje.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdzwiwilam sie patrzac na obserwacje! Zalugujesz na znacznie wiecej,naprawde super blog i post! WIdac,ze lubisz prowadzic bloga,dodawac posty i pisac a tekty piszesz swietne! Naprawde sie nie poddawaj a zajdziesz daleko bo naprawde bardzo podoba mi sie sposob w jaki prowadzisz swojego bloga! Trzymam za Ciebie mocno kciuki! Cudowny naglowek!♥ XOXO,Wiki!
    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia, post także. :) Podoba mi się jak piszesz, sposób, w jaki starasz przekazać coś czytelnikom.
    Masz bardzo ładne włosy, a kapelusz świetnie na nich wygląda.
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Post zupełnie nie dla mnie ;D Bo jestem osobą która bardzo mocno stąpa po ziemi i nie wiem co to wstyd ;) Dla mnie wstyd to kraść i nic nie robić ;) KOcham wypowiadasię publicznie ;D Kocham ludzi ♥ Uważam że jestem bardzo odważną osobą .
    Kochana cudowne zdjęcia ! ;) A Ty jesteś piękną kobietą ;)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne zdjęcia, post również :)
    http://fashionablepaulina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak byłam młodsza moja pewność siebie była na poziomie - 10. Teraz jest coraz lepiej :D
    W skali od 1 do 10 daję mocne 6 :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękny kapelusz, muszę taki zdobyć!

    http://www.o-sight.pl/

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.